MJJ.SE: Michael Jackson-drömmar! - MJJ.SE

Hoppa till innehåll

• 44 Sidor +
  • « Första
  • 42
  • 43
  • 44
  • Du kan inte starta nya ämnen
  • Du kan inte svara på ämnet

Michael Jackson-drömmar! dröm

#861 Användaren är inte inloggad   Illusions 

• Off The Wall Postare!
  • Grupp: Medlem
  • Registrerad: 04-september 10
  • Jag Är:Kvinna
  • Intressen:MICHAEL JACKSON ♥

Postades den 29 september 2010 - 17:57

jag drömde att Michael var död. Fast jag fick hålla på att sy ihop massor av hans inälvor :( Men sen så började han leva igen :D :D :D :D
Let me breathe in my own time when I come back in. I'm gonna button my shirt or my jacket or whatever it is. I'm gonna look around a little bit, play with them. Snap my fingers maybe, then BAM
0

#862 Användaren är inte inloggad   elvira54 

• Thriller Postare!
  • Registrerad: 10-november 10
  • Plats:sverige xD
  • Intressen:Musik, MJ och nörda framför datorn typ.

Postades den 18 februari 2011 - 22:46

Åh, glömmer lätt drömmar... även fast man VILL komma ihåg.

Kommer iaf ihåg en konstig dröm jag hade förr, inte hela men kan säga det jag vet.

Jag och Michael var typ på något badhusgrej (tror han såg ut som typ på history- tiden).
Iaf så skulle vi åka någon rutchskana som var röd, men jag vågade inte.
Men då sa typ MJ att jag kunde sitta i hans knä, och han log sådär jättesött.
Sedan så typ skulle vi åka, och rutschkanan var jättebred så vi bestämde oss att åka brevid varandra.
Men den var typ rund som en tunnel... och det forsade vatten.
Vi satt där på kanten och skulle åka, när man kollade framåt var det liksom en vägg med tunneln, för det tog slut på rutschkanan innan där och man typ åkte ner till nästa del av rutschkanan (som igenom ett hål).... svårt att förklara men det var jätteläskigt.
Sen sa Michael något som jag inte fattade, och han började åka. Och jag åkte efter.
Vi fick sån fart så vi åkte in i väggen och föll sedan med ryggen före till nästa del.
Nästa del gick jättefort och det var typ en loop.
Michael asgarvade hela tiden och jag typ skrek.
När vi landade i vattnet sa han att han ville springa igenom den och han sprang upp till kön igen.
Och jag sprang såklart efter, men jag ville inte åka igen, sen såg jag typ Michael springa in i väggen och sedan ramla ner i hålet som ledde till nästa del!
Sedan så möttes vi igen i vattnet och han var överlycklig, och vi skulle precis typ kyssa varandra då jag vaknade.

Ni fattade säkert inte ett ord, men GAAAAH vad svårt det är att förklara....
Postad Bild
1

#863 Användaren är inte inloggad   elvira54 

• Thriller Postare!
  • Registrerad: 10-november 10
  • Plats:sverige xD
  • Intressen:Musik, MJ och nörda framför datorn typ.

Postades den 18 februari 2011 - 22:52

Give in to me, 15 juni 2010 - 22:29, sa:

När drömmde du det? vaqr det innan han dog?

Omg stackars den personen du citerade :(
den skrev det där 2007, MJ var inte död då :(
Postad Bild
0

#864 Användaren är inte inloggad   Tina-MJ 

• Got To Be There Postare!
  • Registrerad: 09-december 11

Postades den 10 december 2011 - 22:38

Hahaha rolig tråd ! =)

Nåja, här är min:
Jag var vid våran stuga vi har, så jag var då på övervåningen och där stog då Michael, och han hade samma kläder som i "Ghost" (och utseende)! Så jag blev jätte glad och tiggde om hans autograf, men han ville typ leka jaga, så han började då jaga mig xD Och medans jag sprang så skrek jag om att få hans autograf hela tiden :hyper:
Och föressten, han var ett spöke i drömmen ;)

Och när jag vaknade trodde jag att jag hade verkligen mött han :-)
0

#865 Användaren är inte inloggad   Magicmind 

• Bad Postare!
  • Visa blogg
  • Registrerad: 25-februari 11
  • Plats:Sweden
  • Intressen:Mycket!
    Skriva dikter och små noveller, sjunga, skådespela (om det nu är ett ord), fundera över livets små och stora detaljer och problem, lyssna på Michael Jackson (såklart!), med mera, med mera... :)

Postades den 15 december 2011 - 20:55

Jag har haft en dröm som jag aldrig någonsin kommer att glömma... Den var i början/mitten av juli -09... Alltså precis efter Michaels död... Efter "the memorial" när Paris fångade en hel världs hjärtan med sitt tal...

Jag hade på något sätt åkt tillbaka i tiden. Och jag hade bland annat minnesstunden inspelad på VHS, samt medierapportering om fans som tog sina liv o.s.v. Tillräckligt för att kunna få Michael att avstå från några farliga mediciner... Jag bröt mig in i hans "mansion" och fick tillslut tag på honom. Men när jag skulle visa "bevisen" så var de borta. Och jag insåg att det var logiskt eftersom det inte hänt ännu! Jag bönade och bad, jag grät och försökte citera... Och jag hade viss information (kommer ej ihåg exakt vad just nu) som gjorde att han trodde på mig. För det fanns inte en chans i universum att jag skulle ha kunnat få tag på den infon på annat sätt...

Men... Han tog propofolet. Och han dog. Jag fick fram ett naloxonderivat (en antidot - min pappa har varit läkemedelsforskare och jag hade för några år sedan planer på att gå i hans fotspår, så jag hade koll på farmakologi i verkliga livet... och jag är än idag säker på att Naloxon skulle ha kunnat rädda honom...)
Jag visste ju att dr. Murray inte gjort en korrekt hjärt-lungräddning, så jag gjorde det också... Och... Jag minns inte om han vaknade eller inte... Jag tror att han först gjorde det... Men sedan så var jag ändå tillbaka på ruta ett igen... Utan att ha "completed my mission"...

Jag mådde otroligt dåligt efter att ha drömt detta... Ungefär som att jag verkligen KUNNAT ha rädda honom... Jag vet att det låter helt skruvat, men... jag har aldrig haft en så intensiv dröm tidigare... Inte senare heller...
1

#866 Användaren är inte inloggad   JacksonFreak 

• Dangerous Postare!
  • Visa blogg
  • Registrerad: 17-januari 10
  • Plats:Candyland
  • Intressen:fråga på <3

Postades den 16 december 2011 - 18:48

Men vilken hemsk dröm O_O
Drömmar kan verkligen påverka en, men det är ju bara hjärnan som spelar en ett spratt. remember that :D
Postad Bild
0

#867 Användaren är inte inloggad   foreverloveMJ 

• Ben Postare!
  • Registrerad: 22-november 11
  • Plats:Västervik (1,5 tim norr om kalmar)
  • Intressen:Ridning, Teckna, sjunga, läsa & Lyssna på Michael Jackson! <3

Postades den 08 januari 2012 - 15:17

Jag hade faktiskt hen i natt.
jag har stora luckor men jag kan väll berätta lite ;P

(detta utspelas ngn stanns runt BAD eran)
drömmen började väll med att jag och Michael gick på en gata på kvällen tillsammans. plöttsligt tog han min hand och sa "be quiet" (jag drömmer ofta på eng av ngn anledning) och sedan drog han ner mig bakom en häck till någons tomt. sedan tittade han på mig med en lekfull blick. Utan att släppa min hand så började han smyga in på tomten. Jag följde såklart efter honom. När vi kom fram till dörren till huset ringde han på dörklockan ett par gånger och slet med mig utan någon förvarning bort bakom häcken igen. båda satt sedan och lyssnade spända efter någon som skulle öppna. efter en stund öppnade en kvinna som skrek in till sin man "thare is'nt anyone here Arnold!" och jag börjar såklart flina åt det lite. Mannen svarar: "i know i heard something! sheck the back door!!" kvinan svarade då "NO, DO IT YOURSELF!!" det var först när kvinnan stängt dörren och gått in som Michael släppte min hand och båda föll ner på marken i asgarv. =D

sen kommer jag inte ihåg mer tyvär...
0

#868 Användaren är inte inloggad   AndreaJackson 

• Registrerad: 28-februari 12
  • Plats:Lidingö, Stockholm
  • Intressen:Musik, resa, familj & vänner.

Postades den 08 mars 2012 - 17:27

Jag har drömt många gånger om Mike, men två av dem kommer jag ihåg mest;
I den ena drömmen var våran planet attackerad av demoner (hade nog läst för mycket manga) och jag hade magiska krafter. Jag var alltså en av dem som skulle skydda vår värld. Men samtidigt hade jag ansvaret att skydda Michael, så jag gick runt och höll hans hand :-) När jag höll på att vakna, skyndade jag mig att kyssa honom... <3

I den andra drömmen hade han konsert på min skola, som var något slags rymdskepp. En kompis ville låna mina nycklar så hon fick dem. Plötsligt krashade allt, men något hade ändå gjort så att alla överlevde. Jag vet inte var Michael tog vägen though.
När jag kom hem såg jag på nyheterna hur Michael hade åkt hem till min kompis och tackat henne för att hennes nycklar hade räddat alla. MINA NYCKLAR. Så jag sprang hem till henne och bah; VARFÖR SA DU INTE ATT DET VAR MINA NYCKLAR? Då skulle han kommit hem till mig också! :/
Men sen blev jag bara glad, för om han hade varit med på tv, måste det ju betyda att han lever. Gissa om jag blev besviken när jag vaknade :-/

Hahah lite knäppa drömmar...
~¤Mrs.Jackson¤~
"Insult me all u want. Judge me as much as u want. Say what u think everything u want. But one thing. Don't touch my fans" - Michael Jackson
0

#869 Användaren är inte inloggad   corneliafashion 

• Registrerad: 15-april 12

Postades den 21 april 2012 - 06:39

jag drömde denna för bara någon vecka sedan

det började med att jag låg och sov jag vet inte var kanske på neverland, men jag vaknade av att någon kom in och det va michael han lutade sig över den som låg bredvid mig (vi va typ flera som va där)och typ sa något, först såg han inte att jag va vaken han kollade på mig och det tog ett tag innan han såg att jag va vaken (jag kollade på honom hela tiden)sen kollade han rakt i mina ögon och allt annat liksom bara försvan jag såg bara de vakra ögonen jag kunnde inte släppa honom vi bara ståg/låg och kollade på varandra och sen efter ett tag så log han världens vakraste leende mot mig OMG jag bara smälte liksom :O :) <3

och sen när jag vaknade känndes allt så riktigt så jag trodde jag hade träffat honom i värkligheten
jag glömmde säga att han såg ut som på 90 talet
1

#870 Användaren är inte inloggad   AndreaJackson 

Postades den 28 april 2012 - 14:00

corneliafashion, 21 april 2012 - 06:39, sa:

jag drömde denna för bara någon vecka sedan

det började med att jag låg och sov jag vet inte var kanske på neverland, men jag vaknade av att någon kom in och det va michael han lutade sig över den som låg bredvid mig (vi va typ flera som va där)och typ sa något, först såg han inte att jag va vaken han kollade på mig och det tog ett tag innan han såg att jag va vaken (jag kollade på honom hela tiden)sen kollade han rakt i mina ögon och allt annat liksom bara försvan jag såg bara de vakra ögonen jag kunnde inte släppa honom vi bara ståg/låg och kollade på varandra och sen efter ett tag så log han världens vakraste leende mot mig OMG jag bara smälte liksom :O :) <3

och sen när jag vaknade känndes allt så riktigt så jag trodde jag hade träffat honom i värkligheten
jag glömmde säga att han såg ut som på 90 talet

Det där leendet... <3
~¤Mrs.Jackson¤~
"Insult me all u want. Judge me as much as u want. Say what u think everything u want. But one thing. Don't touch my fans" - Michael Jackson
0

#871 Användaren är inte inloggad   corneliafashion 

Postades den 29 april 2012 - 20:33

AndreaJackson, 28 april 2012 - 14:00, sa:

Det där leendet... <3

världens finaste leende <3
1

#872 Användaren är inte inloggad   shhamoone 

• Off The Wall Postare!
  • Registrerad: 03-augusti 10
  • Plats:Höganäs, Skåne
  • Intressen:michael, musikmusikmusik, vänner<3, resa.. :D

Postades den 04 maj 2012 - 23:29

vilka fina drömmar ni har! förståår inte varför jag endast har haft en dröm om Michael under hela min tid som michael-obsessed? haha. och inte särskilt bra heller, jag bara gick förbi honom helt oberörd (?!).. några tips för hur man drömmer michael-drömmar? ;)
Postad Bild
0

#873 Användaren är inte inloggad   corneliafashion 

Postades den 05 maj 2012 - 11:28

shhamoone, 04 maj 2012 - 23:29, sa:

vilka fina drömmar ni har! förståår inte varför jag endast har haft en dröm om Michael under hela min tid som michael-obsessed? haha. och inte särskilt bra heller, jag bara gick förbi honom helt oberörd (?!).. några tips för hur man drömmer michael-drömmar? ;)

haha ta det lungt jag har faktiskt också bara haft en dröm

det kanske är så att ju längra man får vänta desto bättre drömmar ;) du får nog snart en underbar dröm :D =D <3
0

#874 Användaren är inte inloggad   AndreaJackson 

Postades den 05 maj 2012 - 12:18

shhamoone, 04 maj 2012 - 23:29, sa:

Jag drömmer oftast om honom när jag minst anar det. Man måste nog inte ha tänkt, lyssnat eller sett mycket på honom precis innan man går ock lägger sig <3
~¤Mrs.Jackson¤~
0

Sprid:

• 44 Sidor +
  • « Första
  • 42
  • 43
  • 44
  • Du kan inte starta nya ämnen
  • Du kan inte svara på ämnet

1 Användare läser ämnet
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma användare