MJJ.SE: Var så verkligt! - MJJ.SE

Hoppa till innehåll

• 4 Sidor +
  • « Första
  • 2
  • 3
  • 4
  • Du kan inte starta nya ämnen
  • Du kan inte svara på ämnet

Var så verkligt! Drömde om Michael. Väldigt verkligt!

#61 Användaren är inte inloggad   Mj_4ever 

• Bad Postare!
  • Visa blogg
  • Grupp: Medlem
  • Registrerad: 02-september 08
  • Jag Är:Kvinna
  • Plats:Norrbotten.
  • Intressen:Michael Jackson, familj o vänner.

Postades den 23 november 2011 - 07:21

Det var ett bra tag sen...
Men jag drömde om nått som inte hade alls med Michael att göra. JAg kommer inte ihåg vad, men det var nå helt annat. Sen helt plötsligt syns Michael i himmel och säger "thank you" till mig med ett leende. Och sen försvann han. Och den andra drömmmen fortsatte...

Så när man sen vaknade så kunde jag inte sluta tänka på de...
Postad Bild
0

#62 Användaren är inte inloggad   MikeJacksonLove 

• Got To Be There Postare!
  • Registrerad: 16-januari 12

Postades den 18 januari 2012 - 19:15

Jag har drömt en liknande sak. Att jag satt och pratade med Michael, han var ung, ungefär som när han släppte thriller. Och plötsligt säger han något i stil med: "I love you! You will always be in my heart. I'm will be with you all time! God bless you!" Sen vaknar jag! Typiskt! Men efter den drömmen känner jag faktiskt att Michael är med mig hela livet. Det känns som han är i mitt hjärta och stöttar mig hela tiden, när jag har svårt. Kanske ett tecken det också.
0

#63 Användaren är inte inloggad   Fanset 

• Off The Wall Postare!
  • Registrerad: 14-januari 10
  • Plats:Stockholm
  • Intressen:Många intressen! Fråga gärna!

Postades den 19 januari 2012 - 15:56

En gång, när jag hade skrivit ett inlägg här på Mjj, började jag helt plötsligt gråta. Vet inte varför, det bara hände. Jag ensam hemma då. Sen, så känner jag en hand på min axel och jag rycker till och kollar bakåt, men ingen är där. Sen på natten, drömde jag att jag var i ett stort helvitt rum. Då har jag tårar i ögonen. Sen känner jag handen på axeln igen, så jag vänder mig om. Och där står Michael. Jag brister ut i gråt, och hans ögon blir sorgsna, men han ger mig en lååååång kram. Sen kommer en vind, och han blåser liksom med. Jag springer efter, men han är borta. Sen vaknar jag. Vad tror ni om det här? :-)
0

#64 Användaren är inte inloggad   Bells 

• Forever Michael Postare!
  • Registrerad: 21-mars 09
  • Plats:Luleå

Postades den 19 januari 2012 - 17:58

Jag har inte skrivit här på evigheters evigheter känns det som, och det är nog så också.
Tänkte i alla fall berätta om en dröm jag hade ganska tätt inpå hans död; ungefär då allt var som mest jobbigt.
Det här var då jag precis hade börjat gymnasiet, jag hade börjat avskärma mig mycket från människor, pluggade som en galning och hade påbörjat var som senare skulle utvecklas till en ätstörning.

En natt så drömde jag om en scen som vanligtvis brukade utspela sig i vår matsal på skolan nämligen;
Vi blir serverade "köttsoppa" i skolmatsalen, som i själva verket består av en ickesmakande sönderkokad grönsakssoppa med lite geggbollar i som ser ut som något sorts andrahandskött. Till detta så får vi två sorts bröd, en vanlig limpa som ligger ute hela tiden på vänstra sidan och så ett annat mjukbröd till höger som endast serveras kanske tre gånger per soppdag som de värmer upp och blir sådär luftigt och gott.
uppenbarligen springer alla till det goda brödet så fort mattanterna kommer ut med det från köket och oftast lyckas man bara få tag i en liten kantbit om man har väldigt väldigt tur.

I alla fall så bestod min dröm av precis den här scenen, med den avvikelsen att när mattanterna satt ner brödet, så kommer Michael utdansande. Alla ställer sig och hurrar och Michael dansar på som bara han kan, tills han är framme vid Det Goda brödet. Där plockar han upp några skivor, fortsätter dansa och kastar samtidigt ut bröden till oss som står längst bak i folkhopen, som inte vill knuffas och armbågas för att ta oss fram, och jag står som i trans och bara tittar på honom, tar in hans person och vill bara att scenen aldrig ska ta slut.
Uppenbarligen gör den det på ett sånt där frustrerande sätt som bara bra drömmar gör och jag vaknar besviken, MEN lycklig för det känns som att han kanske finns någonstans ändå. Om inte annat så alltid med mig i minnen, drömmar och i mitt hjärta
Jag tror att jag levde på den drömmen hela det skolåret. :)
0

#65 Användaren är inte inloggad   Fanset 

• Off The Wall Postare!

Postades den 19 januari 2012 - 18:48

Fantastisk dröm du hade! <3 Underbar! En gång drömde jag att allt var grått hemma där jag bodde, jag var ute på gården och gjorde något, men allt var fortfarande grått.. Sen hör jag hur grinden öppnas och ett starkt ljus kommer emot mig. Efter ett tag ser jag att det är Mike. Jag springer mot honom och till min förvåning lyfter han upp mig som om jag vore hans barn! Sedan går vi upp till mig och jag hämtar mamma. Hon blir förvånad och glad. Sen pratar vi lite och sen kommer Ricki, min hund och Mike bblir överlycklig. Han lyfter upp henne och hon slickar honom i ansiktet <3 Sedan börjar allt sakta, sakta ta färg och sedan rufsar han mig i håret och sen vakande jag.. :/ Ville bara fortsätta drömma.. :-)
0

#66 Användaren är inte inloggad   OlliMJ09 

• Registrerad: 04-mars 12
  • Intressen:Rida, Dansa, Sjunga, Lyssna på musik MJ`s musik :D,Vara med vänner, vara på MJJ :)

Postades den 17 mars 2012 - 21:36

Åååh, alla har sånna fantastiska drömmar! Har bara drömt om Michael en gång! :( :(
0

#67 Användaren är inte inloggad   Fanset 

• Off The Wall Postare!

Postades den 18 mars 2012 - 21:00

Berätta om den, snälla du :)
0

#68 Användaren är inte inloggad   OlliMJ09 

• Intressen:Rida, Dansa, Sjunga, Lyssna på musik MJ`s musik :D,Vara med vänner, vara på MJJ :)

Postades den 19 mars 2012 - 15:00

Drömde att MJ och jag satt på en äng. Helt plötsligt börjar han springa och jag springer efter.
Vi kommer till ett vattenfall och sätter oss på en sten, mitt i vattenfallet!
Han säger: Jag finns här för dig, hela tiden! Glöm inte det <3 ( är så dålig på engelska så skrev på svenska ).
Sedan ger han mig en ask, men precis när jag ska öppna den.. vaknar jag :( :O
0

#69 Användaren är inte inloggad   AndreaJackson 

• Registrerad: 28-februari 12
  • Plats:Lidingö, Stockholm
  • Intressen:Musik, resa, familj & vänner.

Postades den 30 mars 2012 - 16:01

Jag tror absolut att det handlar om att Michael bryr sig om oss och ger oss tecken. L.O.V.E :)
~¤Mrs.Jackson¤~
"Insult me all u want. Judge me as much as u want. Say what u think everything u want. But one thing. Don't touch my fans" - Michael Jackson
0

#70 Användaren är inte inloggad   OlliMJ09 

Postades den 31 mars 2012 - 09:55

:) <3
0

#71 Användaren är inte inloggad   MichaelMan 

• Visa blogg
  • Registrerad: 02-mars 11
  • Jag Är:Man
  • Plats:Narnia
  • Intressen:Michael Jackson såklart! Att utföra, betrakta och koreografera dans. Magi. Skriva poesi. Studera konst & mycket mer!

Postades den 07 april 2012 - 03:10

Visa InläggOlliMJ09, 19 mars 2012 - 15:00, sa:

Drömde att MJ och jag satt på en äng. Helt plötsligt börjar han springa och jag springer efter.
Vi kommer till ett vattenfall och sätter oss på en sten, mitt i vattenfallet!
Han säger: Jag finns här för dig, hela tiden! Glöm inte det <3 ( är så dålig på engelska så skrev på svenska ).
Sedan ger han mig en ask, men precis när jag ska öppna den.. vaknar jag :( :O

I den asken fanns kanske verkligheten, den önskade framtiden som du längtar efter, en verklighet där Michaels kärlek finns med dig hela tiden. Du blev besviken av att ditt uppvaknande inte lät dig få reda på vad som som fanns i asken, men det kanske var det som fanns i asken.
Genom ditt uppvaknande skickades du mot en framtid, fylld av Michaels kärlek och änglavakt. Varje dag du vaknar upp och slår upp ögonen kan du nu minnas att Michael älskar och vaktar över dig, och det visade han genom att ge dig den ask som du öppnade, och däri fann du den framtid varenda Michael-fan avundas och strävar efter.
Var inte ledsen för att du inte fick se vad asken innehöll. Var glad för att du fick den. :)
"If the whole world says no, you say yes"
- Michael Jackson, 1996
1

Sprid:

• 4 Sidor +
  • « Första
  • 2
  • 3
  • 4
  • Du kan inte starta nya ämnen
  • Du kan inte svara på ämnet

1 Användare läser ämnet