SVT sänder Conrad Murrays dokumentär!!
Postades den 08 november 2011 - 22:10
Detta behövs stoppas!!!
Totalt omaraliskt att visa den.
Sätt igång och ring och mejla Svt allt vad ni kan.
Den sänds redan om en vecka så det är inte mycket tid.
Postades den 09 november 2011 - 13:47
Jag uppmanar alla fans att skriva objektiva brev, istället för hatbrev. Dessa tar man till sig lättare istället för att bara kasta mailet.
Det har i dagarna framkommit att ni tänker sända en dokumentär av och med Dr Conrad Murray som nyligen blev dömt för vållande till annans död i en domstol. Att den avlidne i målet var självaste Kungen av pop Michael Jackson spelar egentligen ingen större roll i sammanhanget. Ett människoliv som ett människoliv. Inget är värd mer än den andras. Eller?
Tydligen är det påståendet fel av mig, för vem hade brytt sig om att köpa och sända en dokumentär om den avlidne hade hetat Johan Andersson och inte varit känd? Tydligen värderar man en persons liv efter hur mycket pengar man kan tjäna på denne. Michael Jackson har redan exploaterats, han har smutskastats i media gång på gång. Lögner har spridits om honom i syfte att tjäna en krona hit eller dit på hans bekostnad. Det är dessa lögner och falska rykten som i första hand ledde till att Michael tog avstånd från omvärlden och isolerade sig.
Mitt i allt sökande efter pengar glömdes det bort en viktig detalj. Michael Jackson var en människa som hade känslor. Det är kanske dessa känslor som var första steget till vad som senare skulle leda till hans död. Allt han ville var att leva ett liv som alla vi andra, vilket tyvärr inte var möjlig för honom, eftersom han var en känd profil. Ingen var oskyldig till hans isolering, varken fans eller media. Alla ville ha en liten glimt av honom, vara i hans närhet eller förstå hans agerande.
Även efter hans död har det fortsatt spridas lögner om honom. Ett exempel på dessa lögner var att han var drogberoende, vilket har visat sig vara falskt under den 6 veckor långa rättegången som avslutades i måndags. Inget av detta nämns i media, utan tvärtom får vi läsa dagligen hur mycket mediciner Michael tog under sitt livs sista dagar. Man väljer att berätta det som allmänheten tycks vara intresserade av utan att ta hänsyn till Michael själv eller hans familj och i synnerhet hans barn.
Dokumentären som ni tänker visa kommer inte vara annorlunda än alla andra lögner som vi redan känner till om Michael Jackson, och har upprört miljontals fans över hela världen, där en kampanj har startats för att stoppa denna dokumentär. Jag ber er därför att stoppa sändningen av denna dokumentär, om inte för fansens skull, så kanske för hans barns skull. Jag ber er att låta Michael äntligen vila i frid. Låt oss fans äntligen börja bearbeta sorgen efter vår idol. Inga fler lögner, inga fler rykten. Låt oss ha minnet kvar av den underbara musikern och underhållaren som inte ville annat än att leva ett normalt liv och hjälpa andra som inte hade det lika bra ställt som han själv
Mvh,
Daniel
Postades den 09 november 2011 - 21:41
Här kan man gå in och skriva på msnbcs sida på facebook. De kommer sända det i USA.
Postades den 10 november 2011 - 16:27
Detta sänds på tisdag 15/11 kl. 22:00 i SVT1.
vad är detta för svar?
har ni twitter så uppmanar jag er att twittra de. tycker det är oacceptabelt att svt sänder denna dokumentär.
Postades den 10 november 2011 - 18:52
maral, 10 november 2011 - 16:27, sa:
Detta sänds på tisdag 15/11 kl. 22:00 i SVT1.
vad är detta för svar?
har ni twitter så uppmanar jag er att twittra de. tycker det är oacceptabelt att svt sänder denna dokumentär.
De skickar bara standardsvar antar jag. Det är så de behandlar sina kunder, trevligt gäng.
Kanske bättre att ringa dom...
Postades den 10 november 2011 - 22:37
Postades den 10 november 2011 - 23:29
Vi har kommit en bit på väg i alla fall!
http://www.expressen...-murray-stoppas
Postades den 11 november 2011 - 00:14
Postades den 11 november 2011 - 00:53
Men om denna dokummentär inte stoppas... så tror jag ändå att flera kommer att reagera negativt. "Förtal av avliden" är ett allvarligt brott i Sverige. Chefsredaktörer har suttit i fängelse för det. (Är inte bara DET värt att ta upp? Att det faktiskt SKULLE KUNNA ses som ett lagbrott att sända skiten?)
Media har skrivit skit om MJ i alla tider... Men att rulla honom i den när han är död... Det är inte att snubbla över gränsen, det är att överskrida den med hästlängder!! Till och med icke-fans borde förstå och se det... (Hoppas jag)...
Postades den 11 november 2011 - 00:58
GreenRhythm, 10 november 2011 - 23:29, sa:
Vi har kommit en bit på väg i alla fall!
http://www.expressen...-murray-stoppas
Absolut en bra bit på väg!
Jag är stolt över dig! Jag vågar nog tala för oss alla - You Surely Make Us All Proud!! ELOGE TILL DIG!!!
Postades den 15 november 2011 - 19:28
Postades den 16 november 2011 - 10:52
Om någon orka läsa det, så har Expressen här gjort en sammanfattning av "dokumentären": http://www.expressen...-kissade-pa-sig
Postades den 16 november 2011 - 13:42
Jag vet inte vad jag ska säga... utom att denna "dokuentär" gjorde mig fulständigt JÄVLA ILLAMÅENDE!!! Som framgår av Furiennas länk till expressen... så berättade Murray ganska tidigt i programmet om att Michael tydligen var sängvätare. Och att han vägrade att få sina privata rum städade och att det såg förfärligt ut... Och jag fattar inte hur han - som samtidigt påstår sig ha varit citat "Michaels ENDA riktiga vän" - har mage att sprida ut sådan inforation till hela världen! Sant eller inte, det skiter jag fullständigt i - det är ovidkommande och oerhört kränkande info från Murrays sida!
Hans jävla advokater pratade om Michael i ungefär samma jargong som den värsta skvallerpressen. Sade rakt ut att han var "så skruvad man bara kan bli" typ. Murray vidhåller att han var den ende som Michael verkligen kunde lita på, hur nära de stod varandra - men också att han tyckte att det var jobbigt med Michaels sömnproblem...
Sedan var det tydligen fel att MJ dog av en överdos PROPOFOL, utan det var LORAZEPAMET som troligen var "boven i dramat"... Varvat med att Michael skulle ha tagit en överdos av propofol när urray inte var närvarande och att han därmed svikit Murray genom att lägga skulden på sin egen död på honom... Ungefär.
Alltså... Jag funderar allvarligt på att ta upp detta med Granskningsnämnden för radio och TV... Jag är inte jurist, men det känns ändå som att det luktar "förtal av avliden" i detta program som SVT sände! Dr Murray rullar Michael Jackson i skiten efter hans död, och SVT är megafonen som ser till att alla får se förnedringen!!!
Jag är så arg så jag kokar!!! FY FAN! FY FAN för den ruttne jäveln! Och fy fan för SVT som valde att sända skiten! (Ursäkta språket, jag brukar inte svära men... Detta var för mycket! Jag kan bara se rött just nu!)
Vad tycker ni? Vad tror ni? Kan vi göra något?
Postades den 16 november 2011 - 18:44
Postades den 16 november 2011 - 19:44
"Måste bara säga hur otroligt besviken jag är på att ni lät dokumentären om Dr. Murray visas. Själv tittade jag inte på den men jag har fått veta vad den handlade om och det är förskräckligt. Inte nog med att medier i alla år smutskastat Michael Jackson, ni fortsätter med det även efter hans död. Har ni ens själva sett dokumentären? Absolut har Murray all rätt att försvara sig. Han borde vara jättenervös när flera miljoner människor hatar honom mer än något annat men att ni visar en dokumentär som är så ful och full av lögner och svek så börjar man ju tvivla och undra vart världen egentligen är på väg. Murray påstår att han var Michaels enda vän, vilket är mycket säkert att han inte alls var. Michael hade några nära vänner, inte minst J. Jackson och E. Taylor. Men OM nu Murray var Michaels enda vän, varför i hela fridens namn väljer han att berätta för hela världen att Michael kissade i sängen och sov med dockor mm? Hela dokumentären är ju ett enda stort skämt och jag förstår verkligen inte varför ni lät visa den. Det gör ont. Mycket ondare än vad ni tror.
/Gabriella"
Postades den 16 november 2011 - 21:08
Unbreakable, 16 november 2011 - 19:44, sa:
"Måste bara säga hur otroligt besviken jag är på att ni lät dokumentären om Dr. Murray visas. Själv tittade jag inte på den men jag har fått veta vad den handlade om och det är förskräckligt. Inte nog med att medier i alla år smutskastat Michael Jackson, ni fortsätter med det även efter hans död. Har ni ens själva sett dokumentären? Absolut har Murray all rätt att försvara sig. Han borde vara jättenervös när flera miljoner människor hatar honom mer än något annat men att ni visar en dokumentär som är så ful och full av lögner och svek så börjar man ju tvivla och undra vart världen egentligen är på väg. Murray påstår att han var Michaels enda vän, vilket är mycket säkert att han inte alls var. Michael hade några nära vänner, inte minst J. Jackson och E. Taylor. Men OM nu Murray var Michaels enda vän, varför i hela fridens namn väljer han att berätta för hela världen att Michael kissade i sängen och sov med dockor mm? Hela dokumentären är ju ett enda stort skämt och jag förstår verkligen inte varför ni lät visa den. Det gör ont. Mycket ondare än vad ni tror.
/Gabriella"
Jag tyckte att de var ganska bra fakta om vad dom gjorde på den där rättegången, men jag blev ganska så irriterad när Murray sa att Michael gjorde det där och det där, men han måste ju göra det när det är rättegång, men kanske inte sån där må saker. Då började jag så gråta för jag var så ledsen att MJ hade så svårt, tungt liv :'( Men en sak blev jag så Arg på att när den där ena mannen som var med i rättegången, han sa att MJ var dum i huvudet och "glömmde" inte Murrays namn, man ska väll nog kunna sina arbets kamraters namn. Och han var så gammal att han kunde väll ha så mycket tid på sig att fråga några unga vänner om MJ. Jag började också gråta för Murray, han miste en vän som han ville aldrig mista.
Postades den 17 november 2011 - 13:13
SaraSandbacka, 16 november 2011 - 21:08, sa:
Jag har personligen lite svårt för att tycka sådär otroligt synd om Murray... Speciellt efter vad han spred ut om Michael i denna dokuentär... Men jag måste tillstå att jag nog faktiskt är minst lika arg, om inte argare - på AEG-chefen som tvingade Michael att prestera och prestera... mer än han egentligen orkade... AEG-chefen såg inte Michael som en människa, bara som ett redskap att mjölka pengar ur! Murray beskrev hur AEG-snubben en gång drgit med honom ut i korridoren och sagt att Michael bara måste fixa detta, att "Killen kommer att vara helt utblottad, han kommer att hamna på gatan om han inte genomför detta. Det är för f*n JAG som betalar för toapappret han torkar sig i *** med!" Ungefär så. Väldigt elakt och totalt känslokallt. Han förnekade det i rätten. Men jag tror på Murray där. Faktiskt! Jag tror att det var så det gick till...
På så sätt var det intressant att se lite mer hur det gick till under rättegången... Och om de bara visat sådant... Men dessa - för rättegången - totalt onödiga fakta... Nej, Murray lyckades inte vinna någon sympati från mig i och med denna "dokumentär"...
- ← Janet Jackson är Blackglamas ansikte.
- Nyheter
- Officiell förhandsvisning av "THE IMMORTAL World Tour" →