MJJ.SE: Michaels dotter Paris intervjuad av Oprah - MJJ.SE

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta nya ämnen
  • Du kan inte svara på ämnet

Michaels dotter Paris intervjuad av Oprah

#1 Användaren är inte inloggad   Magicmind 

• Bad Postare!
  • Visa blogg
  • Grupp: Medlem
  • Registrerad: 25-februari 11
  • Jag Är:Kvinna
  • Plats:Sweden
  • Intressen:Mycket!
    Skriva dikter och små noveller, sjunga, skådespela (om det nu är ett ord), fundera över livets små och stora detaljer och problem, lyssna på Michael Jackson (såklart!), med mera, med mera... :)

Postades den 11 juni 2012 - 21:27

Paris Jackson blev intervjuad av Oprah Winfrey i "Oprah's Next Chapter" som sändes igår, söndag. Det var andra gången Oprah talade med Michaels dotter, första gången var för ett drygt år sedan.

Jag har försökt hitta hela intervjun både på Oprahs hemsida och youtube, men inte lyckats. Däremot finns den att finna om man söker på Google. Jag vet inte hur lagen ser ut vad gäller länkning, så jag tänker inte skrva ut adressen till sidan där intervjun finns att se. (Eftersom youtube lyckats blocka massor av klipp med hänvisning till upphovsrättslagen enbart minuter efter att de lagts upp så... Ja...)

Paris berättade om sitt liv och saknaden efter sin pappa. Om hur Michael var som förälder och hur livet förändrats för syskonen efter den 25 juni 2009... Bland annat upplever hon att hon själv och Blanket kommit varandra närmare medan Prince är "som tonårskillar är" och distansierar sig lite från sina yngre syskon.
Hon berättar också att hon utsatts för mobbing i skolan och på nätet. (Och jag tycker att det är fruktansvärt tragiskt att barn unga och till och med vuxna - ger sig på andra, snackar skit och medvetet går in för att såra. Jag vet hur det känns - jag har blivit mobbad under större delen av min uppväxt. Dock var det innan alla nätcommunityn blev så centrala delar i ungdomars liv, så den delen har jag skonats ifrån...)

Enligt Paris har hennes skolkamrater både snackat skit bakom hennes rygg och nätmobbat henne. Hon säger till Oprah att:
- Många människor tycker inte om mig.
När Oprah frågar varför Paris tror att de inte tycker om henne svarar hon dröjande att hon inte vet. Oprah frågar då om Paris tror att hon mobbas på grund av avundsjuka och Paris svarar:
- Kanske, jag vet inte.

Ett annat ämne som tas upp är att många falska människor vill utnyttja henne genom att bli kompis med henne bara för att hon är Michael Jacksons dotter. Men Paris vet hur hon ska hantera sådant. Hon säger att om hon känner att någon är falsk mot henne så stöter hon bara den personen ifrån sig.

Jag vet att många tycker att Oprah är en hycklare eftersom hon inte tagit Michael i försvar när resten av medievärlden och andra ondsinta personer satt krokben för honom. Och jag kan till viss del hålla med. Men Katherine Jackson verkar - åtminstone som jag ser det - ha förlåtit henne. Och man kan verkligen se hur nära Paris relation med sin farmor är. Så jag litar på mrs. Jacksons omdöme och tycker att intervjun var fin. :)
2

#2 Användaren är inte inloggad   Dangerous72 

• Thriller Postare!
  • Registrerad: 25-september 09
  • Jag Är:Man
  • Plats:Stockholm
  • Intressen:Fotboll, Michael Jackson

Postades den 12 juni 2012 - 10:01

Visa InläggMagicmind, 11 juni 2012 - 21:27, sa:

Paris Jackson blev intervjuad av Oprah Winfrey i "Oprah's Next Chapter" som sändes igår, söndag. Det var andra gången Oprah talade med Michaels dotter, första gången var för ett drygt år sedan.

Jag har försökt hitta hela intervjun både på Oprahs hemsida och youtube, men inte lyckats. Däremot finns den att finna om man söker på Google. Jag vet inte hur lagen ser ut vad gäller länkning, så jag tänker inte skrva ut adressen till sidan där intervjun finns att se. (Eftersom youtube lyckats blocka massor av klipp med hänvisning till upphovsrättslagen enbart minuter efter att de lagts upp så... Ja...)

Paris berättade om sitt liv och saknaden efter sin pappa. Om hur Michael var som förälder och hur livet förändrats för syskonen efter den 25 juni 2009... Bland annat upplever hon att hon själv och Blanket kommit varandra närmare medan Prince är "som tonårskillar är" och distansierar sig lite från sina yngre syskon.
Hon berättar också att hon utsatts för mobbing i skolan och på nätet. (Och jag tycker att det är fruktansvärt tragiskt att barn unga och till och med vuxna - ger sig på andra, snackar skit och medvetet går in för att såra. Jag vet hur det känns - jag har blivit mobbad under större delen av min uppväxt. Dock var det innan alla nätcommunityn blev så centrala delar i ungdomars liv, så den delen har jag skonats ifrån...)

Enligt Paris har hennes skolkamrater både snackat skit bakom hennes rygg och nätmobbat henne. Hon säger till Oprah att:
- Många människor tycker inte om mig.
När Oprah frågar varför Paris tror att de inte tycker om henne svarar hon dröjande att hon inte vet. Oprah frågar då om Paris tror att hon mobbas på grund av avundsjuka och Paris svarar:
- Kanske, jag vet inte.

Ett annat ämne som tas upp är att många falska människor vill utnyttja henne genom att bli kompis med henne bara för att hon är Michael Jacksons dotter. Men Paris vet hur hon ska hantera sådant. Hon säger att om hon känner att någon är falsk mot henne så stöter hon bara den personen ifrån sig.

Jag vet att många tycker att Oprah är en hycklare eftersom hon inte tagit Michael i försvar när resten av medievärlden och andra ondsinta personer satt krokben för honom. Och jag kan till viss del hålla med. Men Katherine Jackson verkar - åtminstone som jag ser det - ha förlåtit henne. Och man kan verkligen se hur nära Paris relation med sin farmor är. Så jag litar på mrs. Jacksons omdöme och tycker att intervjun var fin. :)

Vad sökte du på på google?
Some say music died on june 25. I say it didn't die it just mooved to heaven
0

#3 Användaren är inte inloggad   Magicmind 

• Bad Postare!
  • Visa blogg
    Skriva dikter och små noveller, sjunga, skådespela (om det nu är ett ord), fundera över livets små och stora detaljer och problem, lyssna på Michael Jackson (såklart!), med mera, med mera... :)

Postades den 12 juni 2012 - 11:22

Visa InläggDangerous72, 12 juni 2012 - 10:01, sa:

Vad sökte du på på google?

Jag sökte på "Paris Jackson Oprah", sedan avgränsade jag sökningen från "allt innehåll" till "videor". Ikonen för "videor" finns till vänster på sidan. På samma ställe där man väljer om man vill se bilder t.ex. :)
2

#4 Användaren är inte inloggad   Dangerous72 

• Thriller Postare!
  • Registrerad: 25-september 09
  • Jag Är:Man
  • Plats:Stockholm
  • Intressen:Fotboll, Michael Jackson

Postades den 13 juni 2012 - 03:07

Visa InläggMagicmind, 12 juni 2012 - 11:22, sa:

Jag sökte på "Paris Jackson Oprah", sedan avgränsade jag sökningen från "allt innehåll" till "videor". Ikonen för "videor" finns till vänster på sidan. På samma ställe där man väljer om man vill se bilder t.ex. :)

Tack hittade den :)
Some say music died on june 25. I say it didn't die it just mooved to heaven
0

#5 Användaren är inte inloggad   corneliafashion 

• Off The Wall Postare!
  • Registrerad: 15-april 12
  • Plats:skåne (helsingborg)
  • Intressen:MICHAEL JOSEPH JACKSON!!!!!!!!!!!
    ♡♥♡♥♡♥♡♥ :D

Postades den 17 juni 2012 - 16:08

har hittat den tog litet tag innan jag hittade part 2 men den var bra
if you wanna make the world a better place take a look at your self and then make that change

L.O.V.E 
0

#6 Användaren är inte inloggad   Magicmind 

• Bad Postare!
  • Visa blogg

Postades den 18 juni 2012 - 17:05

Visa Inläggcorneliafashion, 17 juni 2012 - 16:08, sa:

har hittat den tog litet tag innan jag hittade part 2 men den var bra

Part 2 är ju den "riktiga" intervjun. Där de mest väsentliga delarna togs upp... Och den verkar verkligen vara "het" i fråga om copyright. Dagen intervjun sändes lades flera "part 2-delar" upp på youtube och jag skojar inte när jag säger att det handlade om minuter innan de klippen var blockade med hänvisning till upphovsrättslagen...

Men jag tycker att del ett är väl värd att se också... Katherine Jackson är en så beundransvärd kvinna. Trots att både hennes och barnens värld rasade samman i och med Michaels död så lyckas hon få sitt och sina barnbarns liv att hålla ihop... Hon verkar vara en alldeles underbar farmor till Paris, Prince och Blanket... Såg ni hur hennes ögon fylldes med tårar när hon sa att "I love them (barnbarnen) so much!" och hur Paris omfamnade henne? Det gjorde mig alldeles tårögd...
2

Sprid:

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta nya ämnen
  • Du kan inte svara på ämnet

1 Användare läser ämnet
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma användare