Jag har försökt hitta hela intervjun både på Oprahs hemsida och youtube, men inte lyckats. Däremot finns den att finna om man söker på Google. Jag vet inte hur lagen ser ut vad gäller länkning, så jag tänker inte skrva ut adressen till sidan där intervjun finns att se. (Eftersom youtube lyckats blocka massor av klipp med hänvisning till upphovsrättslagen enbart minuter efter att de lagts upp så... Ja...)
Paris berättade om sitt liv och saknaden efter sin pappa. Om hur Michael var som förälder och hur livet förändrats för syskonen efter den 25 juni 2009... Bland annat upplever hon att hon själv och Blanket kommit varandra närmare medan Prince är "som tonårskillar är" och distansierar sig lite från sina yngre syskon.
Hon berättar också att hon utsatts för mobbing i skolan och på nätet. (Och jag tycker att det är fruktansvärt tragiskt att barn unga och till och med vuxna - ger sig på andra, snackar skit och medvetet går in för att såra. Jag vet hur det känns - jag har blivit mobbad under större delen av min uppväxt. Dock var det innan alla nätcommunityn blev så centrala delar i ungdomars liv, så den delen har jag skonats ifrån...)
Enligt Paris har hennes skolkamrater både snackat skit bakom hennes rygg och nätmobbat henne. Hon säger till Oprah att:
- Många människor tycker inte om mig.
När Oprah frågar varför Paris tror att de inte tycker om henne svarar hon dröjande att hon inte vet. Oprah frågar då om Paris tror att hon mobbas på grund av avundsjuka och Paris svarar:
- Kanske, jag vet inte.
Ett annat ämne som tas upp är att många falska människor vill utnyttja henne genom att bli kompis med henne bara för att hon är Michael Jacksons dotter. Men Paris vet hur hon ska hantera sådant. Hon säger att om hon känner att någon är falsk mot henne så stöter hon bara den personen ifrån sig.
Jag vet att många tycker att Oprah är en hycklare eftersom hon inte tagit Michael i försvar när resten av medievärlden och andra ondsinta personer satt krokben för honom. Och jag kan till viss del hålla med. Men Katherine Jackson verkar - åtminstone som jag ser det - ha förlåtit henne. Och man kan verkligen se hur nära Paris relation med sin farmor är. Så jag litar på mrs. Jacksons omdöme och tycker att intervjun var fin.